Een Digital Sprite aansluiten op een netwerk

In dit artikel wordt beschreven hoe een digital Sprite aangesloten wordt op een netwerk. Allereerst gaan we bekijken hoe het netwerk ingesteld staat. Indien het netwerk gebruik maakt van een DHCP server is het alleen mogelijk in samenwerking met de systeembeheerder, er moeten instellingen gewijzigd worden op de server. Indien er gewerkt wordt met een vast IP adres kunnen we de recorder aansluiten op het netwerk bijvoorbeeld met een één op één aansluiting.

Stap 1:

We gaan bepalen in welke IP range er gewerkt moet worden. Bij de netwerk instellingen van de PC staat een IP adres, een subnetmask en een default gateway.

Voorbeeld:
IP adres 192.168.001.002
Subnetmask 255.255.255.000
Default gateway 000.000.000.000 (deze moet genegeerd worden)

Stap 2 programmeren van het IP nummer in de Sprite:

In de programmering, systeem set-up staat: netwerk instellingen. Het IP nummer, wat ingegeven moet worden, moet met de eerste drie groepen van drie cijfers overeen komen (rood gemarkeerd).

 

De laatste groep van drie cijfers mag niet gelijk zijn en moet een waarde hebben tussen de 1 en 254 .LET OP het nummer wat gekozen wordt, moet uniek zijn in het netwerk!

Het subnetmask moet gelijk zijn aan het subnetmask in de PC. De default gateway moet leeg blijven.
Voorbeeld:
IP adres 192.168.001.003
Subnetmask 255.255.255.000
Default gateway 000.000.000.000 (deze moet genegeerd worden)

 

Druk om de menu/mode toets en volg de aanwijzingen.
Type het IP nummer in de adresbalk van IE in. Dus 192.168.1.2 ipv http://www.gardiner.nl
Nadat de Sprite is aangesloten op het netwerk dmv een patch cable of direct aangesloten op één pc dmv een cross cable, kan dmv Internet Explorer (IE) de software gedownload worden.
Klik vervolgens PC VIEWER APPLICATION aan en hierna op openen (dus niet opslaan) volg vervolgens de aanwijzigen en het programma wordt geïnstalleerd.

 

Nadat het programma geïnstalleerd is kan IE afgesloten worden. Start het programma netwerk viewer en type vervolgens het IP nummer in. Wanneer er wordt gevraagd om een username en password: Type dan user en password of admin en admin en de programmatuur is klaar voor gebruik via IP.

Bron: Gardiner